Onrust in je lijf.

Ze kwam aan op de afgesproken locatie en stak meteen van wal. Roos liep in een vlotte pas met haar gezicht naar de grond gericht. Het waaide flink, dus we deden onze kraag nog iets omhoog. “Ik slaap zo slecht en wordt moe wakker. En zie dan op tegen de nieuwe dag.” Ik merkte op dat haar ademhaling snel en oppervlakkig was. Vervolgens vertelde Roos wat er de afgelopen weken allemaal voorgevallen was en waar ze zich zorgen over maakte. “Ik weet gewoon niet goed hoe ik van die onrust afkom. Ik kan niet rustig op de bank zitten en even niets doen. Dat zou ik zo fijn vinden.”

Wat kan het leven uitdagend zijn. Een struggle. Pfffff…Neem maar even een diepe teug in en uit… Vind je het oké als we iets rustiger gaan lopen? Ik nodig Roos uit nog meer te vertellen en stel daarna voor om een oefening te doen die haar meer in haar lijf brengt en minder in haar hoofd.

Daarna lukt het Roos om te voelen wat belangrijk voor haar is op dit moment. En waar ze aandacht aan wil geven. Ze gaat naar huis met een concrete stap die ze gaat zetten in de komende weken om dagelijks meer rust te ervaren. Ik zie bij het vertrek dat Roos haar gezicht ontspannen is en haar blik meer naar buiten gericht. “Het was fijn! Dag! Tot over 3 weken!”

Wil jij ook tools om meer rust te ervaren? Zodat je op de bank kunt zitten zonder iets te hoeven en echt kunt ontspannen? Ik geef je meteen tips tijdens onze eerste kennismakingssessie in de natuur. Als je een vraag hebt, aarzel niet om mij te bellen. Vind ik leuk!